2016-04-22 11:41:35

Pubertet? Što? Kada? Kako? Pitali smo doktoricu Majdu…

Učenike 4.a razreda posjetila je Majda Lušetić, dr.med.spec. pedijatar te informirala ih o turbulentnom razdoblju života zvanom pubertet. Kako im je bilo i što su naučili možete pročitati u detaljnijem izvješću kojeg je pripremila njihova učiteljica Elena Brajković

Da bi nastava bila zanimljivija, motivirala učenike na što veći interes i angažman u nastavi i savladavanju gradiva potrebno je stalno uvođenje raznolikosti u nastavni proces. Tako i najobičniji sat ponavljanja gradiva možemo realizirati na različite načine. Jedan od takvih sati ponavljanja nastavne cjeline Čovjek realiziran je u suradnji s liječnicom Majdom Lušetić,  dr. med. spec. pedijatar koju naša djeca poznaju od „malih nogu“.Time je njen dolazak i sudjelovanje u nastavi još radosnije dočekan.

Dogovorila sam s liječnicom da uz kratku prezentaciju ponovimo ljudsko tijelo, njegove sustave organa s posebnim osvrtom na razdoblje puberteta, jer to je ono što učenike trenutno najviše zanima. Ponovili smo uz demonstraciju na modelu čovjeka, pogledali i proanalizirali odgledane slajdove, ponovili gradivo uz kratki kviz, a onda su slijedila pitanja učenika (za koja su se kod kuće trebali pripremiti) koja su bila doista kvalitetna i korisna.

Moglo se tu čuti pitanja : Kakva je prehrana preporučljiva u doba puberteta?
Ima li pubertet povezanosti s bavljenjem određenom vrstom sporta? Što se preporuča i kada, koliko učestalo?

Ima li kod održavanje osobne higijene nekih posebnih pravila ili preporuka u ovom razdoblju razvoja?

Nakon sata su svi sudionici (tri četvrta razreda, „masovni skup“) ocijenili vrlo uspješnim ovakvo „učenje“ i izrazili zadovoljstvo drugačijim načinom rada. Svi su  uživali i pri tome ponovili naučeno ali i naučili nešto novo.

Slijedio je sat pripreme za pisanu provjeru koji je odrađen na način da su učenici podijeljeni po grupama, izvlačili teme za koje su trebali sastaviti pitanja, dakle u timu složiti zadatke različitog tipa koje smo kasnije objedinili i dobili jedan izvrstan ispit od različitih zadataka, vrlo kreativan i vjerodostojan. Ono što me iznova iznenadilo je njihovo poznavanje gradiva i preciznost postavljanja zadataka .Moram priznati da sam dio njihovih zadataka iskoristila stvarajući onaj „pravi“ ispit za provjeru čime su mi uvelike olakšali posao te ih pohvaliti za postignute rezultate ove nastavne cjeline.

Učiteljica Elena Brajković


Osnovna škola Vladimira Nazora Pazin